رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد:

توزیع ۹۰ درصدی لاستیک قم در سامانه جامعه تجارت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، گفت: بیش از ۹۰ درصد لاستیک وارد شده به استان قم از بستر سامانه جامع تجارت توزیع می‌شود و هر شخص تا ۴ حلقه لاستیک می‌تواند خریداری کند.

علی‌اکبر ابدلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: برای توزیع لاستیک دولتی پیش‌ازاین سامانه دیگری وجود داشت اکنون سامانه جامع تجارت برای توزیع لاستیک دولتی در نظر گرفته‌شده است که همه عاملین فروش، لاستیک خود را در قالب سامانه جامعه تجارت عرضه می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: طبق رصدی که انجام شده است تقریباً  عرضه بیش از ۹۰ درصد لاستیک دولتی در این بستر رخ می‌دهد و ۱۰ درصد باقی‌مانده نیز طبیعی است که به‌صورت شناور باشد، قم رتبه خوبی در توزیع لاستیک دولتی از طریق بستر این سامانه داشته است و اکثر لاستیکی که وارد استان قم می‌شود در قالب سامانه جامع تجارت عرضه می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا لاستیک با قیمت غیر مصوب در بازار وجود دارد؟ اضافه کرد: این موضوع دلایل مختلفی دارد از جمله برخی از خرده‌فروشان و یا عاملین فروش ممکن است از استان‌های دیگر لاستیک وارد استان کنند البته نه از مسیر قانونی بلکه از طرق دیگر لاستیک وارد کنند و در استان قم با قیمت بالا عرضه کنند.

 ابدالی عنوان داشت: یا کسانی ممکن است در سامانه جامع تجارت لاستیک خریداری کنند و سپس در بازار با قیمت بالاتری عرضه کنند؛ زیرا هر شخص تا ۴ حلقه می‌تواند از طریق این سامانه لاستیک خریداری کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، تأکید کرد: اگر هر خرده‌فروش، عمده‌فروش و هر عرضه‌کننده لاستیکی با قیمتی بیش از قیمت مصوب لاستیک عرضه کند حتماً تخلف کرده و تخلف آن نیز به دو صورت است، تخلف اول عرضه خارج از شبکه است؛ زیرا باید لاستیک تحت سامانه جامع تجارت عرضه شود، تخلف دوم نیز گران‌فروشی است.

وی خاطرنشان کرد: که اگر مردم چنین مواردی را مشاهده کردند با شماره ۱۲۴ تماس گرفته و آدرس و مشخصات این گران‌فروشی و تخلف را اعلام کنند تا بازرسین ما نیز مراجعه کنند و بدون ملاحظه جریمه کرده تا برخورد قانونی انجام  شود.

ابدالی در پاسخ به این سؤال که برخی از شهروندان عنوان می‌کنند ثبت‌نام لاستیک دولتی در این سامانه بسیار سخت است توضیحات شما چیست؟ گفت: ممکن است به دلیل حجم باری که روی سامانه است در مقطع یا مقاطعی زمانی اختلالاتی داشته باشد؛ اما اکنون بالای ۹۰ درصد لاستیکی وارد استان می‌شود در قالب این سامانه عرضه می‌شود.

انتهای پیام/۱۷۰


http://javaneparsi.ir/47839
اخبار مرتبط

نظرات شما